fredag 31 oktober 2014

Helt slut av simning

Jag började den här fredagen med ett simpass tillsammans med Eva. Hon hade som vanligt planerat vårt pass. Har jag förresten sagt hur glad jag är över att få ha någon att träna med som orkar komma med tips och råd varje gång? 

Vi började med teknikövningar och jag fick för första gången testa att simma med hjälpmedlen paddlar och dolme. Kul att testa något nytt! 



Efter teknikövningar simmade vi 100m utan hjälpmedel, 100m med paddlar och dolme, 200m utan hjälpmedel, 200m med paddlar och dolme. Eva simmade ännu 300m utan hjälpmedel och 300m med men vid det här laget var jag helt slut i överkroppen så jag avslutade istället passet med 4 x 25m hårt + 50m cool down. Att simma med paddlar var verkligen ren och skär styrketräning för överkroppen och eftersom jag väldigt sällan (det vill säga aldrig) tränar överkroppen så kommer jag antagligen att ha ordentligt med träningsvärk imorgon! 

Den här simning alltså. Varje gång är en blandning av frustration och glädje. Frustration över att jag inte är så bra som jag skulle vilja vara. Ibland känns det som om jag tar ett steg framåt bara för att sedan ta två steg bakåt igen. Glömmer bort tekniken och får börja om från början igen. Men ändå så är jag så glad varje gång jag simmar. Ser framemot veckans simträningar och ibland, om så bara för några simtag åt gången, så känns det faktiskt som om jag blir lite bättre också och det gör att jag får massor av motivation! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar