torsdag 9 oktober 2014

Styrka och sim

Idag har jag spenderat förmiddagen i simhallen. Först ett benpass nere i källaren. Började med några enbensövningar och sen avslutade jag med olika hoppövningar. Får alltid grym träningsvärk av hoppövningarna men förhoppningsvis blir den lite mindre eftersom jag simmade efter passet. 


Efter styrketräningen bytte jag alltså om till simdräkt och drog ett simpass. Först 15 minuter teknikövningar och sedan 400m + 300m + 200m +100m. Även idag kändes det riktigt bra med simningen och det kändes som om jag fick in rotationen av kroppen bättre än vad jag fått tidigare. 

Dagens simteknikövningar: (tack för inspirationen Eva)
2 x 25m superman
2 x 25m enarmssim
2 x 25m fingertip drag
2 x 25m med klapp på höft, axel och huvud
2 x 25m zipper
2 x 25m superkick


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar