onsdag 29 oktober 2014

Intervaller på löpband

Jag hade tänkt springa idag men när jag vaknade så störtregnade det. I vanliga fall skulle jag nog ha gett mig ut i alla fall men efter en förkylning så skulle det antagligen inte ha varit den bästa idén. 

Så istället för en morgonjogg så myste jag lite extra i soffan med långfrukost och mitt favoritprogram Housewives of Orange County (ja, jag vet att det är skräptv men det är ju bara för bra!). 
Vissa var helt fine med mattes val att ut byta ut morgonträningen mot morgonmys

Eftersom regnet inte gav med så sig på packade jag till slut väskan och begav mig till gymmet istället. Började med intervaller på löpband inspirerade av en av mina favoritbloggar: Lofsan. Började med 10 minuter uppvärmning och sedan körde jag 10s,20s,30s,40s,50s,1min,50s,40s,30s.20s,10s på 16km/h med lika lång vila som föregående intervall. Inklusive uppvärmning och kort nerjogg tog intervallerna 25 minuter idag och det var precis perfekt eftersom jag inte kört intervaller på länge plus att det kan bli lite långtråkigt på löpband med längre intervallpass. Jag har kört det här upplägget tidigare också och jag gillar det mycket, det går snabbt men man blir ordentligt trött och svetten sprutar! Avslutade sedan passet med 20 minuter core. 
Gammal och suddig bild men jag körde på samma gym, på samma löpband och i samma tröja idag så jag tyckte den passade bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar