torsdag 2 oktober 2014

Morgonlångt

Himmelen var så fin när jag stod och väntade på att hitta satelliter imorse att jag såklart måste ta en bild. Just när jag tog bilden så hörde jag "haha står du och tar bilder på dig själv". Det var byggjobbarna som renoverar huset bredvid oss som tyckte det här var mycket lustigt och det trodde nog inte det minsta på min förklaring om att jag tog bild på himmelen. 


Nåja, efter fotande begav jag mig ut på veckans långpass. 22 kilometer och därmed längsta hittills i höst. Också längsta jag någonsin sprungit före frukost och längre än så här kommer jag heller inte springa utan mat i magen. Nästa vecka blir det inget långpass men sen får jag nog börja planera in långpassen till mina lediga dagar istället så att jag hinner äta åtminstone frukost före jag beger mig ut. 

Dagens pass gick riktigt bra, lite hade jag lust att svänga hem vid 17 kilometer för då befann jag mig riktigt nära vårt hus men jag vet precis hur besviken jag skulle ha varit om jag skulle ha gett upp i förhand så jag svängde bort hemifrån igen och sprang vidare. 

Bra att hålla i minnet när man blir trött under ett långpass

Och nu när jag är hemma och nyduschad och med frukost i magen så är jag ju förstås jätte glad att jag inte kortade ner mitt pass. Tröttheten gick om så egentligen var det bara huvudet som ville hem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar