fredag 21 mars 2014

Ska hitta farten, och min önskan slog in!

I morgonen blogginlägg gnällde jag på att vi hade vinter igen och att jag ville ha vår. Gissa om jag blev glad när jag kom ut på eftermiddagen efter att ha varit barnvakt åt vårt gudbarn och möttes av det här:

Bara vägar och sol! Skippade snabbt tanken på ett intervallpass på löpband och istället blev det 8 kilometer tröskel utomhus. Det här med tröskelträning (alltså snabbdistans utan mjölksyra) är något som jag glömt bort att köra på sistone och det är dumt för det är egentligen något som funkar väldigt bra för mig. Under 2012 då jag förbättrade mitt marathonrekord med 40 minuter så sprang jag väldigt lite korta intervaller men massor med tröskelintervaller (även om jag då ännu inte visste vad tröskelträning var) så jag vet att det fungerar för mig. 


På senaste tiden har jag inte riktigt hittat den känslan som brukar finnas i min löpning utan mest joggat runt då jag sprungit utomhus så jag satsade på att dagens pass skulle gå under 05:00min/km och var riktigt nöjd då klockan visade 8km och 04:54min/km. Inte så hårt som jag ville när jag tänkte på 2014 i höstas men i dagsläget känns det bra! Härifrån ska jag bara bli snabbare! 

Har hunddagis här hemma! 



4 kommentarer:

  1. Tröskelträning är grymt bra! Bra pass! :-)

    SvaraRadera
  2. Du får dra me me nån da på ett pass i liknand fart, men ja tror int ja fixar 8 km om int ja har en bra da.

    SvaraRadera