fredag 21 mars 2014

Babbel

Glömde visst bort bloggen ett par dagar! Ibland är datorn det sista jag vill se efter att ha jobbat framför datorn hela dagarna och då lämnar bloggandet också.

Tränat har jag gjort men tyvärr kan inte vädret riktigt bestämma sig för om det ska vara vinter eller vår och min höft/ljumske mår inte bra av nysnö och halt underlag så ett par pass har inte blivit av denna vecka. På onsdag skulle jag springa en morgonrunda med ett gäng från jobbet men det gick inte eftersom det snöat massor under natten och plogbilarna hade inte hunnit med. Fick bli gymmet efter jobbet istället och ett styrkepass för ben och mage. 


Igår torsdag fick jag ändå börja min morgon med att se solen stiga upp så länge jag sprang och fast det var kallt så var det väldigt skönt! 


På kvällen stod ett återhämtande simpass på schemat och som vanligt blev jag påmind om hur omständligt jag tycker det är med simpass. Väskan ska packas och så ska man ta sig till simhallen, byta om, duscha, frysa innan man fått upp värmen, simma, duscha på nytt, byta om igen, torka håret och cykla hem. Nej tacka vet jag löpningen där det bara är att byta om och öppna dörren! Med jämna mellanrum får jag för mig att jag ska bli triatlet men det går fort om när jag kommer på att jag då skulle vara tvungen att simma flera gånger i veckan! 

Idag är det dags för veckans andra intervallpass. På tisdagen sprang jag 4 x 2km och idag blir det korta intervaller. Passet blir jag tvungen att dra inomhus på löpband eftersom det regnar och slaskar ute. Jag börjar verkligen vara redo för vår på riktigt nu och för att få dra alla pass utomhus. Även om intervallpass på band fungerar bra så känns det alltid osäkert hur väl farterna motsvarar farten utomhus! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar