onsdag 19 februari 2014

Tvåtusingar!

Egentligen skulle jag ha sprungit intervaller igår men så gnällde höften lite. Den verkar göra det på tisdagar verkar det som! Nu antar jag att det berodde på söndagens långpass och på att jag stretchade lite för dåligt efter måndagens Raska Fötter då jag bland annat körde löpskolning med deltagarna. Hursomhelst fick det bli löpvila igår och istället satsade jag på ett pass på gymmet för ben och core. Med hjälp av ivrigt foamrollande och stretch av rumpa och baklår så kändes benen löpdugliga idag igen och efter jobbet blev det ett intervallpass på löpbandet. 

Tvåtusingar stod på schemat och det råkar vara ett intervallpass som jag tycker riktigt mycket om! Gillar att få springa lite längre intervaller men ändå inte super långt! Började med 3 kilometer lugn uppvärmning och körde sedan 4 x 2km (04:33min/km - 04:29min/km - 04:25min/km - 04:25min/km) med 0,5km lugn jogg mellan varje intervall. Precis som under förra veckans intervallpass hade jag en bra känsla genom hela passet och kände mig stark! Sprang ihop totalt 15 kilometer under mitt intervallpass och steg av löpbandet gladare, svettigare och tröttare!


Sofia på uppochhoppa.se skrev idag om mentala vinnartips inför intervaller och ett av tipsen var att klä sig i kläder som man har bra associationer till och det var precis sådana kläder som jag hade packat ner i träningsväskan idag! Tröjan som jag har på bilden är den tröja som jag sprang Berlin marathon i 2013 och det marathonloppet är mitt överlägset bästa löparminne så jag blir alltid lite extra glad när jag lägger på mig den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar