söndag 16 februari 2014

Fick äntligen nöta lite!

Som jag har saknat långpassen! Har ju inte sprungit långt på väldigt länge. För mig är ett långpass över 20 kilometer och idag sprang jag 21 kilometer och det var så skönt. Hade pigg kropp idag och även om det snöat och var ganska slaskigt så fick jag till ett riktigt bra löpsteg och kände mig stark hela vägen. Tänkte på ultraloppet jag ska springa i maj och kunde nöjt konstatera att det kommer att bli många långpass fram till dess. 

Candy var med 


Efter långpasset bjöd mamma och pappa på mat och jag tyckte att Candy hade sprungit tillräckligt (egentligen ville jag slippa undan att duscha henne på nytt) så hon fick sitta i cykelkorgen när jag cyklade hem till mamma och pappa. Hon var nöjd där hon satt, lite roligt med en hund som går med på det mesta jag hittar på. 

I och med dagens pass har jag sprungit 66 kilometer denna vecka och från och med imorgon är det meningen att jag ska börja följa ett träningsprogram för att få ordning på intervaller och på lugna och hårda veckor. 

Nu ishockey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar