söndag 9 februari 2014

Skön helg

Testade kroppen igår genom att springa ett av min hatkärleks-pass som de flesta marathonlöpare känner till: tusingar (alltså 1 km långa intervaller). Sprang på löpband och hade 1 minuter ståvila mellan varje intervall. Hade svårt att veta hur hårt jag skulle våga springa så jag sprang 6 intervaller i stegrande fart, från 04:48min/km ner till 04:31min/km. Det blev aldrig super tungt så nästa gång får jag nog höja tempot direkt från början. Men jag blev nog ordentligt trött i alla fall och det var en riktig kick för löparsjälvförtroendet att märka att min vanliga form inte är allt för långt borta! 


På kvällen blev det bio, vi kom oss äntligen på Hundraåringen som jag har velat se länge. Men boken var nog mycket bättre än filmen så det var en liten besvikelse.

Dåligt springunderlag inne i stan

När vi gick hem från bion igår bestämde jag mig för att inte springa utomhus idag, för gatorna var fulla med snöslask och isfläckar, det vill säga just sånt underlag som ljumsken inte gillar. Men så när jag vaknade så skrek ändå kroppen efter en morgonjogg. Och morgonjogg fick den! Sprang ut från stan och då var underlaget bättre så det gick sist och slutligen riktigt bra att springa. 10 kilometer kändes passligt som morgonjogg och därmed har jag sprungit 52 kilometer denna vecka. Har kunnat öka från förra veckan utan problem så jag ska nog öka nästa vecka också med ungefär samma mängd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar