lördag 1 februari 2014

Löpningens dag men minimalt med löpning!

Idag är det löpningens dag i Sverige men vad jag vet om så har vi ingen sådan dag i Finland ännu (borde kanske instiftas?). 

Men för mig har det som rubriken säger inte blivit många kilometer löpning. Sprang ju igår och har planerat in ett lite längre pass imorgon  och på måndag så jag får snällt hoppa över löpningen idag, vågar inte pressa höften med för många dagar löpning i rad ännu. 

Jag och pappa hade planerat in ett styrkepass idag och for iväg till simhallens gym från morgonen. Men vi fick vända i dörren! Det var simtävlingar i helgen och tydligen får man inte använda gymmet då heller. Lite surt! För min del blev det styrketräning i alla fall eftersom jag kunde fara till mitt vanliga gym men det är bara för kvinnor så jag kunde inte träna med pappa tyvärr. 

Mina fjuttiga löpkilometer fick jag ihop genom att springa 2 kilometer på löpband som uppvärmning och sen körde jag ett pass för ben och core. Min rumpa har som ni vet fått extra uppmärksamhet av mig på gymmet de senaste månaderna och det börjar faktiskt märkas i löpningen! Under den senaste veckans pass har jag känt att jag får ett mycket bättre frånskjut i uppförsbackarna nu även om det är ganska halt ute och jag kommer inte på någon annan förklaring än att det är styrketräningen som gett resultat vilket ju förstås är roligt eftersom jag ibland har svårt att motivera mig till styrketräningen och istället snörar på mig löpskorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar