söndag 2 februari 2014

Söndag

Här är det söndagslugn istället för söndagsångest. Har sprungit, slappat många timmar hos mamma och pappa och till slut storstädat lägenheten förrän jag landade i soffan med min kalender. Något som jag alltid gör på söndagar är att jag planerar den kommande veckan, skriver till exempel i mina träningspass och annat som jag måste komma ihåg/göra och det gör alltid att jag känner mig förväntansfull inför måndag morgon. Nu är det förstås extra kul att skriva in mina pass eftersom fler och fler pass är löpning! 


Jag sprang 14 kilometer med pappa på förmiddagen idag och det blev ett ganska jobbigt pass, jobbigt eftersom vägarna var så dåligt plogade efter gårdagens snöfall. Jag var dessutom rädd att ljumsken skulle börja göra ont (det var exakt det här väglaget som utlöste den värsta smärtan i december) men som tur så har inte ljumsken känts värre alls så det gick bra!

I och med dagens pass fick jag ihop dryga 40 kilometer löpning denna vecka och tre styrkepass. Löpningen dubblade jag från förra veckan och eftersom ljumsken inte alls känts värre under veckan, tvärtom har den blivit bättre och bättre, så ska jag nog våga öka lite igen den kommande veckan. 

Candy kan det här med att ta det lugnt hon också

2 kommentarer: