måndag 26 oktober 2015

Mängdvecka

Jag avslutade förra veckan med ett långpass på 25 kilometer. Första delen av passet gick ganska trögt men någonstans vid 15 kilometer så var det som om kroppen skulle ha vaknat och efter det så rullade det på riktigt lätt ända tills jag var hemma igen. 


Det regnade precis hela passet igår men som vanligt så gjorde regnet bara att det var lite svårare än vanligt att komma ut. Väl ute så störs jag sällan av att det regnar. Måste bara komma ihåg det när det känns segt att ta sig ut.

I och med långpasset så kom jag upp till 90 kilometer löpning förra veckan. Så mycket har jag bara sprungit en gång tidigare och då minns jag att jag var ganska sliten den veckan. Nu har jag inte alls känt mig sliten och löpningen har rullat på bra. Har heller inte haft känslan av att jag skulle ha tränat så mycket egentligen så jag blev riktigt förvånad över att se hur många kilometer jag sprungit! Nu blir det ändå en lugnare vecka och det känns nog ändå skönt att börja veckan med en vilodag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar