torsdag 22 oktober 2015

Test

Ett återkommande pass som finns i mitt schema är ett "test" på 10 kilometer. Passet börjar med 2 kilometer uppvärmning och sedan själva testet. I början av passet har coachen gett mig pulsgränser att gå efter men sedan i slutet ska jag springa i princip så hårt det bara går och inte bry mig om pulsen. Sen 2 kilometer nerjogg på det. 

I september körde jag det här passet och då blev tiden 45:52. Idag var det dags att köra samma pass igen och för att kunna jämföra så bra som möjligt så körde jag exakt samma runda. Tyvärr så sammanföll passet med riktigt skitväder: hård vind och spöregn men det var bara att bita ihop. Efter en stund känns ändå inte regnet av. 

Idag började jag lite lugnare och det straffade sig lite i slutet. Jag sprang snabbare i slutet idag än förra gången men tiden stannade på 46:14, det vill säga 22 sekunder långsammare än sist. Lite irriterande men samtidigt vet jag ju att jag började onödigt lugnt. Dessutom så är dagens tid bara 2 minuter ifrån mitt personliga rekord på 10 kilometer och nu har jag ändå mest sprungit uthållighetsträning i två månaders tid. Till våren ska vi nog kunna skala av många minuter med hjälp av mitt träningsprogram! Kände mig riktigt stark idag också och löptekniken kändes super. Så med andra ord är jag nöjd med dagens pass även om jag kanske skulle ha bordat pressa mig själv lite mera direkt från start. 

Fyndade ett par tajts på Prisma igår och de åkte på under dagens pass. Riktigt sköna tajts och ett riktigt kap för de kostade bara 19.90!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar