måndag 5 oktober 2015

En veckas träningsvila är över

I helgen började flunsan äntligen släppa sitt tag om mig och jag hann med flera långa härliga höstpromenader. Tycker det är ett bra sätt att testa om man är frisk igen. Känns det okej att gå långa promenader några gånger så vågar jag också så småningom starta upp träningen. 

 Hundar alltså <3

Idag då det var dags att vakna så var jag så där trött som man bara kan vara en måndagsmorgon och klockan ringde allt för tidigt kändes det som. Men jag skulle ju springa så jag steg upp i alla fall. Letade fram löpkläderna som nu fått vila en vecka och så sprang jag en långsam morgonjogg på 5 kilometer. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att det kändes lätt. Var trögstartad men nu är jag åtminstone igång! En veckas vila räckte bra! Nu hoppas jag på att få träna ostört igen.

En trött morgonlöpare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar