tisdag 10 mars 2015

Vårtecken!

Så här såg himmelen ut när jag kom hem från mitt morgonpass precis innan klockan slog 7. Hur underbart är det inte att ljuset återvänder? Känner mig redan mycket piggare och en uppstigande sol ger verkligen det där lilla extra till ett morgonpass! 

Dagens träning var en lugn åtta. Var trött efter en sen träning igår kväll och syftet med morgonpasset var bara att väcka och mjuka upp kroppen lite. Mysjogg helt enkelt. Igår sprang jag långa intervaller tillsammans med världens bästa Raska Fötter-gäng och det var anledningen till morgonens seghet. Jag springer inte alltid intervallerna som jag lägger upp åt deltagarna (ibland hejar jag från sidan istället) men igår gjorde jag det och träningen bestod av uppvärmning (jogg + rörlighet), 6 x 4min, nerjogg och bålstyrka som avslutning. Mina intervaller gick i 04:43min/km, 04:40min/km, 04:35min/km, 04:38min/km, 04:36min/km och avslutningsvis 04:38min/km. Kul med långa intervaller och det börjar helt klart vara dags för att köra vårens första tusingpass så småningom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar