torsdag 5 mars 2015

På upptäcksfärd

Sedan mitt terränglångpass som slutade i benbrott och gips så har jag hållt mig långt borta från rötter, stenar och annat man kan tänkas snubbla på. Jag har nött asfalt på varje pass och tagit långa omvägar runt gropar i vägen och ännu kommer jag på mig själv att lyfta upp höger armen varje gång det är ens lite ojämnt under mina fötter. För någon kväll hörde jag plötsligt i huvudet ljudet av när en bit av armbågen slits lös och då var kallsvetten var inte långt borta. 

Men samtidigt har jag längtat lite bort från asfalt. Har längtat efter skogsvägar- och stigar som omväxling till asfalten och idag hittade jag den perfekta rundan! Jag har nog sprungit i området tidigare också men det var länge sen. 
Den enda bilden jag hann ta på min "nya" löparväg förrän min telefon slocknade av att den var för kall (suck)

Vägen började som skogsväg förrän jag kom in på en smalare stig och det var så roligt med omväxling! Kom på mig själv flera gånger att le bara för att det var så fint. Så fint med skog omkring och en snötäckt stig att springa på! Dessutom var underlaget hela tiden relativt jämnt så jag behövde inte vara alltför försiktig med var jag lade ner fötterna. Mer terränglöpning än så här behöver jag inte och hit kommer jag nog att återvända de gånger jag vill byta ut asfalten en stund!


Totalt blev mitt pass idag 22 kilometer och medeltempot 05:23min/km. Skönt att ha undan veckans långpass redan på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar