onsdag 11 mars 2015

Ändrade marathonplaner

Hamburg marathon var tänkt att bli årets första marathon för min del men den planen har ändrats. Vi blev för få anmälda till den grupp som vi skulle resa med och i slutändan så blev hela resan lite väl dyr så tillsammans med pappa bestämde vi oss för att springa någon annanstans istället. Vi funderade lite på Stockholm marathon men nu blir det antagligen ett marathon hemma i Finland under våren/tidig sommar och sen möjligen ett marathon utomlands på hösten. Jag hoppas på att kunna springa åtminstone två helmarathon i år utöver mina halv Ironman i juli och även ett par halvmarathon. 


Lite trist var det förstås att det inte blev Hamburg marathon men samtidigt skönt att få lite extra träningstid! Jag behöver inget exakt datum för att hålla uppe motivation utan nu kör jag vidare och fortsätter resan mot en fin marathonform i sommar!

2 kommentarer:

  1. Helsingborg maraton lär skall vara en fin upplevelse. *tips tips*

    SvaraRadera
  2. Växjö marathon 18 okt. kommer jag springa i år. Ingen upplevelse att springa 7-8 varv runt sjön kanske :)

    SvaraRadera