lördag 14 mars 2015

Långpass, fredagstulpaner och ett tidigt morgonpass

Igår var jag ledig och vad passar väl bättre än ett långpass som inledning på helgen? 25 kilometer i lugnt tempo och det bästa med passet var att jag fick njuta av strålande solsken. Löpningen i sig självt gick ganska trögt igår och det fanns ingen extra energi att trycka på med. Men jag nötte på och var riktigt nöjd över passet ändå. Förstås är det roligare när löpningen känns lätt men efter trög-passen känner jag mig ofta extra nöjd för det är de som bygger på pannbenet. 

Som belöning efter långpasset svängde jag in till närbutiken efter ett knippe härliga tulpaner. Jag älskar att ha tulpaner på köksbordet och helgtulpaner är nästan ett måste under den här årstiden!


Idag vaknade jag före tuppen igen. Till och med före väckarklockan. Vårt sovrum är väldigt ljust på morgnarna och jag märker att jag vaknar tidigare och tidigare i takt med att morgnarna blir ljusare. Vi får nog fundera på mörkläggningsgardiner snart! Men idag skulle jag ändå ut på ett morgonpass före jobbet så det var bara skönt att vakna av mig själv. Kroppen kändes stel efter gårdagens långpass men som vanligt började det kännas bättre efter några kilometer. Om jag ska välja en favoritdag för löpning så är det absolut lördagar och speciellt lördagsmorgon. Idag såg jag en annan människa under min 8 kilometer långa runda och det känns alltid speciellt att tassa fram på gatorna när de flesta andra sover! Så värt att stiga upp tidigt för! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar