måndag 16 mars 2015

Löpfokus

Under veckan som gick hade jag extra fokus på löpningen. Simmade ett pass och var på gymmet en gång men annars var det löparskorna som gällde och sammanlagt sprang jag 71 kilometer förra veckan vilket är mängdrekord för i år. Jätte roligt att fokusera så mycket på löpningen! Dock har jag inte suttit på cykeln nu på ett par veckor och det gnager lite i bakhuvudet... Men samtidigt så pratade jag och Cessi senast igår om att vi snart ska inleda cykelsäsongen utomhus och då vet jag att det direkt blir mera cykelträning så det gör kanske ingenting att löpningen får mer fokus just nu. 

Det bästa med förra veckan var att även om jag sprang mera än vanligt så kändes det också bättre än vanligt. Varje pass hade ett syfte (återhämtning/långpass/intervaller) och det kändes som om desto mer jag sprang desto lättare gick det. Löpningen kändes så där härligt naturlig som den brukar göra före mina skador började och jag hoppas det här fortsätter nu under våren! 

Bild från söndagens kvällsrunda. Den här årstiden bjuder verkligen på underbara löparupplevelser! 

Idag inledde jag dagen och veckan med ett simpass. 1800 m med en salig blandning av teknik och intervaller och nu är jag redo för en ny vecka! 

2 kommentarer:

  1. Desto mer du springer desto bättre hållning och löpsteg får du.
    Nu har jag hittat till din blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det absolut. Välkommen! :)

      Radera