tisdag 2 december 2014

Träningssummering november

Det är väl ingen som har missat att vi gick över till december igår och då följer säkert en månadssummering för många löpare. Så också för mig. 

November var egentligen första månaden på hela (!) 2014 som jag fick träna en hel månad utan problem! I början av året hade jag problem med höften och sedan fick jag problem med foten och sedan bröt jag armen och sen fick jag en seg förkylning. Men nu så! Kroppen är hel och jag har massor med träningsmotivation! 

Lite träningsbilder från november
Novembers träning i siffror:
Löpning: 19 h, 201 kilometer
Cykling (trainer): 7:35 h
Simning: 7:13 h
Styrketräning: 2,5h

Löpningen, cykling och simningen är jag mycket nöjd med. Som jag har skrivit tidigare så har jag ett fint flyt i löpningen just nu och det är jätte kul för löpningen är den träningsform som ligger mig närmast hjärtat och Hamburg marathon är ju den tävling som jag ska köra först av alla nästa år. Cyklingen funkar också och är lätt att få till när cykeln hela tiden står i vardagsrummet och väntar. Simningen är väldigt utmanande men samtidigt så kul! Ser framemot varje pass och precis så vill jag ha det!

Men 2,5h styrka? Vet inte riktigt vad som hände där? Jag planerar nog in styrketräning varje vecka men det är också det pass som ryker först om jag måste prioritera bort något pass. Nåja, nu kör jag vidare i december och ska anstränga mig lite extra så att jag verkligen får in styrketräningen också! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar