söndag 6 juli 2014

Söndagkväll

En jobbhelg är till ända och det har också varit den finaste helgen hittills i sommar. Helst skulle jag ha varit på villan men det gick inte den här gången men som tur har jag hunnit njuta av vädret i alla fall. 

Igår hade jag intervaller på schemat och först tänkte jag att jag skulle köra det på bana men eftersom alla idrottsanläggningar invaderats av fotbollsjuniorer i helgen i och med att det är Wasa fotballcup i Vasa så gick jag istället ner till gymmet och löpbandet. Började med en lugn uppvärmning och märkte genast att min fot och mitt vänstra smalben inte alls gillade det hårda underlaget. Bet ändå ihop och trodde att det skulle bli bättre bara jag skulle få upp värmen. Men efter två åttahundringar hade jag inget annat val än att stiga av. Smärtan i underbenet var så stark att jag ville halta. Gjorde ett snabbt mag- och ryggpass istället och cyklade sen hem och surade. 

Grillmästarna Basse och Robbe

Skulle antagligen ha surat resten av kvällen om vi inte skulle ha kommit på den utmärkta idén att ha grillkväll med Malin och Basse. Med goda vänner och god mat glömde jag ganska snabbt besvikelsen som jag kände när jag avbröt mitt pass. Dessutom kändes benet ganska snabbt bättre när jag kom hem och lade is på för att kyla ner det. 
Tidig söndagsmorgon på cykelsadeln

Jag skulle antagligen nog ha kunnat springa idag om jag skulle ha sprungit på mjukare underlag men jag tog det säkra före det osäkra och tog långpasset på cykeln istället. Vaknade tidigt och hoppade genast upp på cykeln. 2 timmar senare var jag hemma igen och kunde njuta av frukosten. Hann nog ett par gånger tänka tanken att jag hellre skulle ha sprungit än cyklat men jag fick ju åtminstone inte sjukt i foten/underbenet så jag ska testa springa imorgon istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar