tisdag 8 juli 2014

Solig löpning

Som löpare kan man inte annat än älska det soliga väder som vi har just nu. Så lyxigt att kunna springa i shorts och topp kl.6 på morgonen. Önskar att jag kunde spara den känslan på burk och ta fram i typ november då det bara är mörkt, kallt och usligt och man spenderar 15 minuter åt att klä på sig före varje löprunda. 

Jag inledde min vecka med en kort morgonjogg på måndag och var glad över att benet kändes mycket bättre. Imorgon ska jag få massage och förhoppningsvis gör det att det börjar kännas ännu bättre! Idag hade jag kort backe på schemat och sprang igen på morgonen. Uppvärmning + 1 kilometer explosiv backlöpning i kort backe och sen 3 kilometer fartökning på det. Totalt 9km löpning. Svetten sprutade och jag önskar att jag hade haft tid att ta ett dopp i havet som avslutning på passet men det hann jag inte med idag för nu väntar jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar