tisdag 14 januari 2014

Tisdagsenergi


Kickstartade denna tisdag med ett gympass för ben och rumpa, benen var lite trötta i början (antagligen av gårdagens crosstrainerpass) men också de vaknade till efter en stund. Har alltid sån härlig energi när jag kommer till jobbet efter ett morgongympass. Dessutom märktes det att benträningen tagit där den skulle, jag har fått ett bord som går att stå vid och brukar stå hela dagen men idag fick jag sänka bordet och ta sittpauser nu och då under dagens lopp för att benen var trötta! 


Efter jobbet gick jag ut på långpromenad med Candy och jag hann till och med ut så länge det var ljust! De senaste månaderna har det varit beckmörkt när jag kommit hem men nu märks det att äntligen börjar bli ljusare igen och det märks också direkt på min energinivå! Under promenaden kunde jag inte hålla mig från att ta några löpsteg... Sprang totalt kanske 30 sekunder så man kan inte kalla det löpning men åtminstone kändes det inte alls i höften när jag landade på foten! 



2 kommentarer:

  1. Morgonpass är helt super! Energin är helt annorlunda hela resten av dagen. Synd så får jag inte såna inklämda allt för ofta.

    Hurra för att det inte gjorde ont att löpa! Siitä se lähtee igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Och så är man ganska ensam på gymmet vid 6.30 på morgonen och det är ju alltid skönt :)

      Ja förhoppningsvis är det ett steg i rätt riktning :)

      Radera