måndag 13 januari 2014

Intervaller!

Idag hade jag ju hoppats på att få börja springa igen men eftersom det blir en vecka löpvila ännu så fick jag tänka om. Hittade inget pass jag ville gå på så då blev det crosstrainer, hittills har jag bara kört crosstrainerpass som ska motsvara ett distanspass i löpning men ikväll blev det intervaller istället!

Började med 10 minuter uppvärmning och körde sedan 5 x 5 minuter hårt. Försökte komma upp i lika hög ansträgningsnivå som under ett tufft intervall löppass och jag lyckades nog! Fick kämpa ordentligt för att orka hålla farten uppe på sista intervallen! Totalt blev det 60 minuter träning. 



Känner verkligen en hatkärlek till denna maskin just nu, kärlek för att den ger mig den träning jag behöver och hat för att det är så mycket tråkigare än löpning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar