torsdag 23 januari 2014

Äntligen soffan!

Jag vet inte varför men den här dagen har gjort mig helt matt. Jag har inte helst haft så mycket program men är bara så trött. Som tur får jag sovmorgon imorgon! 


Dagen började med morgongym. Hade bestämt träff med Johanna 6.30 på gymmet där vi båda tränade ben. Sällan vi tränar annat än löpning tillsammans men med min skada och i och med att Johanna har problem med andningen så kanske det blir ett par gemensamma gympass nu en tid. 

Benpasset gick bra och det bästa är att ljumsken har känts riktigt bra idag så löpningen gjorde det inte värre. Jag börjar vara mer och mer övertygad om att det onda kommer från ryggen, för om jag masserar utsida lår och nedre ryggen med foamroller så lättar stelhetskänslan i ljumsken direkt. Med andra ord kommer min foamroller att vara i flitig användning nu! 



På jobbet hade jag förmånen att gå på ett inspirationsseminarium som avslutades med en föreläsning av Lars Losvik om bland annat motivation. Jag gillade verkligen hans energiska sätt att föreläsa och fick en hel del motivationstips som jag också tror att jag kommer att ha nytta av i löpträningen!



Efter jobbet, före jag landade i soffan och där jag tänker spendera resten av kvällen, så gick jag och Candy en promenad på isen. Att gå/springa/skida på isen är något av det bästa jag vet med vintern och jag är överlycklig över att vi fick tillräckligt med tjocka isar i år också.  


1 kommentar:

  1. Är också så sjukt trött i dag! Plus ligger liksom en dag före i hjärnan, trott att det är fredag hela dan... men tji. Njut av soffan nu!

    SvaraRadera