tisdag 18 augusti 2015

Ännu en morgonjogg

Den här veckan är faktiskt race week för min del för på lördag ska jag vara med i Sun City Triathlon som ordnas här i Vasa! Jag ska delta på den kortare sträckan (400m-20km-5km) och ser mycket fram emot lördagen! Det blir sommarens sista triathlontävling och det ska bli kul att tävla här på hemmaplan! 

På grund av tävlingen så fick jag lov av coachen att ändra om lite i träningsschemat så att jag inte har alltför trötta ben på lördag. Nu i början av veckan följer jag ändå schemat och idag hade jag 9 kilometer i stegrande tempo. Fick sällskap av Cessi och vi startade vår träning 05.50. 


Första kilometerna gick i lugnt tempo och sedan ökade vi lite för varje kilometer för att till slut avsluta starkt i ca. 04:40min/km tempo. Det är riktigt häftigt att se hur mycket Cessi gått framåt i sin löpning det senaste året! Snart får jag börja akta mig och träna hårdare för annars börjar hon nog vinna mig på tävlingar! (Vi tävlar i allt, men mest på skoj förstås...) 

Jag gillar progressiva pass riktigt mycket! Speciellt på morgonen känns det som ett bra sätt att väcka kroppen på! Bara man inte startar för hårt så att det blir svårt att öka hela passet igenom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar