fredag 10 juli 2015

Väldigt lite kvar

En vecka och en dag kvar till Joroinen. Svårt att fatta att det är så lite kvar till den utmaning som jag tränat så länge för!

Ännu den här veckan har jag tränat relativt hårt även om jag nog dragit ner lite på både mängd och intensitet. Nästa vecka blir det sen bara några korta och lätta pass så att jag är race ready på lördag! Sorry om det blir mycket tjat om Joroinen just nu i bloggen, men det är något som jag sett framemot så länge och jag kan knappt tänka på något annat just nu! 



Blev upplockad av en privat chaufför i våtdräkt häromdagen, haha! Vi simmade sen 3 kilometer i havet och det var riktigt skönt för jag fick in ett så fint simflyt. Jag hoppas verkligen att jag kan hitta det där flytet under tävling sen också och att jag inte störs alltför mycket av att det är massor med andra triathleter i vattnet!

Igår var jag ute på sista långa löppasset och rundan slutade på 20,5 kilometer. Kan inte påstå att jag hade super pigga ben och att löpningen gick så väldans lätt men jag skyller det på att det var ganska varmt. 

Desto lättare gick det på dagens cykelpass och faktiskt så är det cyklingen som jag ser mest framemot på Joroinen just nu! Trivs så bra på min cykel och det var så kul att cykla på förra tävlingen. 


Hann bara ut på en kort runda på cykeln idag eftersom vi snart ska på släktmiddag och dessutom var jag hela tiden jagad av regnet så jag fick trycka på ordentligt för att hinna hem! Idag var det jag som vann över regnet för jag hann hem utan att få en enda liten droppe på mig! Alltid bra att något att tävla emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar