söndag 12 juli 2015

En villahelg

Imorgon inleder jag min sista semestervecka och det känns faktiskt helt okej. Förstås är det ju skönt att vara ledig men en liten del av mig längtar ändå tillbaka till vardagen och mina vanliga rutiner.

Men först ska jag klara av raceweek och Joroinen! Igår blev det lite annorlunda träning för jag, Jessica och Cessi spenderade hela dagen ute vid villan. Före de andra kom till villan sprang jag ett kortare och hårdare pass på 6 kilometer och sedan for vi iväg på vårt program för dagen: paddling!


Sommar och paddling hör nog ihop! Så roligt! Men så tungt. Det blåste upp ordentligt före vi var tillbaka från vår 2 timmar tur och före vi var vid land så brände mjöksyran i både axlar och armar!


Före vi avslutade vår villadag med bastu så drog jag och Cessi ännu på våra våtdräkter och simmade ett pass. Jag vet inte om det kommit in kallt vatten eller vad som har hänt men vattnet kändes plötsligt iskallt igen efter att ha varit ganska skönt i några veckor! Iskall i ansikte och händer och jag var nog glad att våtdräkten värmer så mycket som den gör. 

Nu ska jag göra veckans sista pass som blir ett cykelpass och sedan börjar det vara dags att planera hur sista veckan ska se ut. Inför marathon vet jag exakt hur den sista veckan ska se ut för att jag ska vara perfekt laddad inför tävlingsdagen men nu har jag ingen klar plan... Får klura lite på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar