onsdag 15 juli 2015

Tävlingsnerver

3 dagar kvar och uppladdningen fortsätter. Har lovat mig själv och min stela kropp att yoga varje dag fram till tävlingen och igår började jag morgonen med yoga på en brygga ute vid havet med Sara som sällskap. Dagens morgonyoga blev i en lite tråkigare omgivning, nämligen hemma på köksgolvet men det gjorde nog ändå gott. Vill ha en mjuk kropp på lördag så att jag kan ta ut steget ordentligt under löpningen.

Sprang 5 kilometer igår kväll och fick njuta av pigga ben som pinnade på i 04:30min/km tempo. Älskar känslan när allt funkar. Löptekniken sitter och jag kan trycka på om jag vill. Liten egoboost inför lördag!

Annars så funderar jag på packningen, skriver listor på vad jag ska ha med mig, cykeln är inne på genomgång och idag ska jag hämta en ny hjälm från jobbet. Kollar startlistor, kolla väderleksrapporter och läser alla race berättelser jag hittar, bland annat här, här och här. Och så sväljer jag dubbelt så ofta, bara för att känna om det ändå inte gör lite ont i halsen av en begynnande förkylning? Tävlingsnerverna är absolut här! 


Jag och Candy tog en lång skogspromenad på måndag kväll. Upptäckte alla små stigar vi hittade och bara njöt av lugnet. Terapi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar