lördag 30 maj 2015

Variation

Något av det bästa som min triathlonsatsning har fört med sig i är variation och omväxling i träningen. Den här helgen till exempel har redan  innehållit ett långpass löpning och ett två timmar långt cykelpass. Igår sprang jag 20 kilometer och jag var så nöjd att få ge mig ut på cykeln idag på morgonen då benen var så där stela som åtminstone mina ofta är efter ett längre pass löpning. Tror variationen gör mycket gott för min kropp och dessutom är det roligt med omväxling så huvudet tackar också!

Igår sprang jag vårens första pass i kortärm och shorts! Super skönt! 

Dagens cykelpass blev 53 kilometer långt och jag är lite stressad över hur mycket cykelträning jag borde få in ännu inför Joroinen. 90 kilometer är nog väldigt långt. Är övertygad om att jag klarar distansen men jag skulle gärna göra det med ett ok medeltempo också. På raksträckor kommer jag ganska lätt upp i fart men direkt det kommer en backe emot så sjunker farten. Mycket. Måste träna mycket cykling nu med andra ord! Ska lägga in backintervaller på cykel från och med nästa vecka och hoppas på att det hjälper cykelbenen!

4 kommentarer:

  1. Älskar variationen :) Lycka till med cyklingen, backar är bra träning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så kul med 3 grenar! Tack, hoppas på att backar ska göra susen! :)

      Radera
  2. Kom ut till replotbron så kan vi kämpa upp o ner något varv tillsammans, jag kommer gärna emotpedand :) eller så kan vi ta en sväng längs köklotvägen, den bjuder på några backar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju jättebra! Hör av mig via fb! :)

      Radera