onsdag 27 maj 2015

Tisdagsintervaller

Jag håller fast vid min plan att köra två intervallpass per vecka nu för att få upp ännu mera fart i min löpning. Igår körde jag veckans första intervallpass och det var långa intervaller. 

Snabbskorna på. Börjar tycka mer om dessa skor (Adidas Boston) för varje pass jag kör i dem! 


Candy fick komma med på en 3 kilometer lång uppvärmning också och sen gjorde jag lite rörlighet före det var dags att köra igång med intervallerna. Började med 4 x 1 kilometer med 2 minuter joggvila emellan. Tusingarna gick på 04:08min/km, 04:13min/km, 04:16min/km och 04:08min/km och varje intervall kändes riktigt bra. Var så där härligt pigg i kroppen och kände att jag kunde trycka på bra. 

Efter fyra tusingar och en lite längre setvila efter den fjärde så sprang jag ännu 4 x 500m och de intervallerna gick på 04:00min/km, 04:06min/km, 04:03min/km och 04:18min/km. Planen var att alla de korta intervallerna skulle gå snabbare än de långa men under sista intervallen kom en tuff uppförsbacke emot och då sjönk farten. 


Med uppvärmning, intervaller och nerjogg fick jag ihop 13 kilometer löpning igår kväll och det här passet kändes riktigt bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar