söndag 10 maj 2015

Mammas dag och långpass

Idag firar vi morsdag här i Finland och jag har spenderat hela dagen hemma hos mina föräldrar för att fira min fantastiskt fina mamma. Min mamma som alltid, alltid finns där för mig och mina syskon och som jag vet att jag kan lita på i vått och torrt. Min mamma som har en förmåga att se det positiva i saker som ingen annan kan. Sedan jag var liten har jag alltid fått höra hur lik jag är min mamma och jag kan inte tänka mig en finare komplimang. Glad morsdag mamma! 



Från morgonen såg det ut att bli en fantastiskt fin dag vädermässigt och egentligen borde jag väl ha sprungit på förmiddagen. Men efter en dag av firande så hann klockan bli efter 18 före jag kom mig ut och solskenet hade bytts ut mot hällregn. En aning tog det emot att ta sig ut men jag bestämde träff med brorsan i Sundom så då gick det lättare. Så först sprang jag 8 kilometer ensam, sedan dryga 3 kilometer i sällskap av brorsan, sedan 5 kilometer snabbdistans och sedan nedjogg och plötsligt hade jag 20 kilometer på klockan utan att jag knappt märkt att det regnat! Ett skönt sätt att avsluta dagen och helgen på och i och med dagens träning så landade veckomängden på 60 kilometer. 

Regnigt och blött men idag kvittade det för löpningen kändes så bra!

Nu har jag planerat de kommande veckornas träning och två tuffa intervallpass per vecka är inplanerade för att få upp farten lite! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar