onsdag 6 augusti 2014

Om att träna som enarmad bandit

Nu har det gått en månad sen jag bröt armen och jag börjar vara ganska på det klara med vad som fungerar som träning när ena armen armen är gipsad.

Promenader, promenader, promenader. I vanliga fall är promenader något av det tråkigaste jag vet men nu när jag inte få springa så känns det helt okej. Speciellt eftersom jag vet att Candy får den motion hon behöver om vi går långpromenad varje dag.

Gym. Jag har varit på gymmet flera gånger i veckan nu och det finns hur mycket som helst med övningar för ben, mage och ena armen som jag kan göra.

Styrka utomhus. Samma sak här: ben och mage funkar fint att köra! Förutom alla typer av plankor förstås...

Spinning. Bara man inte bryr sig om att folk stirrar (tydligen ovanligt att någon spinnar med en arm i paket) så funkar det utmärkt att gå på spinning! Härligt att få svettas riktigt ordentligt!

Och sist men inte minst: backintervaller i slalombacke! 

Öjberget!

Tack vare att Öjberget är så pass brant och lång som den är så fick jag ut massor av backträningen fast jag bara gick uppför. Pulsen steg i taket och det var underbart!!

Bästa träningssällskapet i form av Cessi och Candy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar