fredag 22 augusti 2014

Morgonlöpning och hundar

En morgonjogg på fredagar är nästan ett måste för min del. Fredagar är nämligen den dag då mina favoritpoddar kommer ut och det är så kul att lägga in hörlurarna i öronen och veta att jag kommer att ha bra underhållning när jag springer. 


Det var segt att stiga upp idag men utomhus kändes det direkt bättre. Såklart. Det gör det ju varje gång men ändå är det alltid lika svårt att komma ihåg när täcket är varmt och kudden mjuk och skön. Började med några lugna kilometer före jag sprang 3 kilometer i progressiv fart. Spännande att se hur kroppen skulle reagera och nog kom jag mig ner under 05:00min/km men det känns nog att jag varit borta länge. Nu skulle det dessutom gälla att skynda långsamt så att jag inte drar på mig skador men det är svårt. Skulle ju så gärna springa lika långt och fort som jag är van vid. 


7 kilometer fick räcka idag och det blev en fin löptur. Älskar dessa krispiga höstmorgnar när det är lite småkyligt ute och perfekt luft för löpning. Nästa vecka är sjukledigheten äntligen över och jag får börja jobba igen och då kommer det att bli massor av morgonlöpning, precis som jag vill ha det med andra ord!


Just nu har vi två hundar. Mamma och pappa är på resa så vi sköter om Chip. Han är 14 år och hans hjärta och leder håller inte längre för löpning så han får stanna hemma när jag och Candy far iväg. Men förutom ett lite svagt hjärta, dövhet (fast han har nog alltid haft lite selektiv hörsel) och gråa strimmor runt ögonen så är den här hunden lika gosig som han alltid har varit. Kan knappt fatta att jag har haft honom sedan jag var 12 år gammal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar