fredag 4 april 2014

Lite intervaller i soluppgången

Idag fick jag verkligen en underbar start på min lediga dag! Vaknade som vanligt kl. 6 och fick börja min morgonrunda i rosa ljus: 


Allt eftersom jag sprang försvann det rosa och istället gick en strålande sol upp:


Hade helt klart vårkänslor i benen också och sånt ska man utnyttja. Never waste good legs vet ni. Efter 2 km uppvärmning bestämde jag mig för att byta ut det tänkta distanspasset till ett av mina favoritpass, nämligen varannan kilometer fort och varannan jogg. De snabba kilometertiderna blev idag 04:40min/km - 04:37min/km - 04:37min/km - 04:33min/km - 04:29min/km och joggkilometerna ungefär en minut långsammare. Desto längre jag sprang idag desto piggare blev benen så den progressiva farten var helt oplanerad men gjorde passet ännu bättre.

Efter avklarat pass och stretch i trappuppgången var jag så här nöjd! 

För några veckor skrev jag om att jag var så uttråkad av att inte få springa att jag tänkte ta fram kökssaxen och klippa en pannlugg åt mig. Som tur var klarade sig mitt hår från kökssaxen men tanken på en pannlugg kunde jag inte släppa. Sagt och gjort, bokade en tid till min favoritfrissa Emma på HairHouse och igår blev håret vårfräscht med pannlugg, kortare toppar och ny färg!

3 kommentarer:

  1. Alltså, he va nån som skrev fö några veckor sen på min blogg att vi liknar varann (å he to jag som en komplimang :D), men nu e första gången ja kan lite, lite si e själv på hande bilden du gör tummen upp på. Om ja vinklar dataskärmen så e blir mörkare å halvblundar så sku ja kanske kunn tro att he e ja själv :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanski na liti faktiskt :D Å he va ju för en tid sen som frun till en av dina förra arbetskompisar sa att vi å liknar varann lite :)

      Radera
  2. Det var jag ;)
    Skulle jag möta nån av er i Vasa skulle jag säkert "kåll ihoop er", kanske inte för att ni är tvillinglika, men för att ni båda springer, är blonda, bloggar och syns på foton tillsammans ibland :)

    Synd annars att inte Pose Running-kursen blir av, vi får hoppas på hösten istället!

    SvaraRadera