onsdag 9 april 2014

7 + 7

Sedan några veckor tillbaka är vi ett gäng från jobbet som börjar onsdagsmorgnarna med en löptur. Idag var vi lite färre än vanligt men vi sprang ändå 7 km före jobbdagen startade och det var riktigt trevligt.

Hade inte planerat in mera träning än morgonens runda men så såg det ut såhär när jag slutade för dagen:

Det fanns inte en chans att jag skulle sitta inomhus längre än nödvändigt och eftersom jag tycker att promenader är något av det tråkigaste som finns så blev det löpning igen! Samma distans som på morgonen men lite snabbare tempo. Intressant det där med promenader förresten, desto mera jag springer desto mer avskyr jag att gå. Inte bara att gå ut och gå utan även att gå till t.ex. butiken. Det tar ju så länge! Dumt att man inte kan springa överallt och i alla situationer. 


Candy var med och sprang båda gångerna idag och på eftermiddagen försökte hon flera gånger få lov att ta sig ett dopp i havet. Men det är kanske lite väl tidigt för det ännu men så småningom ska nog både jag och Candy doppa ben och tassar efter löppassen. Skönare och bättre återhämtning är svår att hitta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar