onsdag 9 september 2015

Springa på morgonen

Med nya arbetstider så har jag också fått mer tid för träningen. Inte så att jag kommer att träna mera men jag har lite bättre möjlighet att välja när under dygnet jag tränar. Mina morgonjoggar kommer jag absolut inte att sluta med de dagar jag har lugna pass men det känns bra att kunna springa kvalitetspass på tidig kväll istället för efter kl. 6 på morgonen utan frukost i magen. Visst det funkar men kan man välja så är det kanske bättre när kroppen kommit igång mera. 

Igår hade jag ett stegrande pass på schemat och det passet gick nog snabbare nu då jag sprang på kvällen än när jag till exempel förra veckan sprang samma pass på morgonen före frukost. 


De morgnar som jag inte springer (som nu blivit åtminstone två till per vecka) så traskar jag och Candy istället runt stan. Behöver min friska luft för att vakna till! 


Jag har förresten testat ett Flipbelt (löparbälte) nu ett par veckor och jag måste säga att jag är helt fast! Jag springer alltid med någon typ av löparbälte eftersom jag vill ha med telefonen men inte alls trivs med de som man lägger runtom armen och det här är nog det löparbälte som sitter bäst hittills. Hoppar inte alls och telefon och nycklarna hålls på plats. Enda minuset är att det inte går att öppna så att öglan på Candys koppel skulle gå att lägga fast. Jag fick testa ett Flipbelt via mitt gamla jobb men vill man beställa ett eget så finns de på www.flipbelt.fi. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar