måndag 28 september 2015

Helgens träning

Äntligen en lugn helg! Det har varit massor med program de senaste fyra helgerna och även om det har varit roligt program så var det så välbehövligt med en lugn helg hemma. Älskar känslan av att bara vara hemma ibland. Plocka i ordning, gå i pyjamas ännu mitt på dagen och bara vara. 

Förutom att helgen var lugn och skön så var det också en bra träningshelg. På lördagen sprang jag 15 kilometer. Veckan som gick var en lugnare träningsvecka och därför var också långpasset kortare. Vädret var helt fantastiskt på lördagen och jag njöt verkligen av att springa. Hösten är så bästa löpårstiden!


Min cykel har stått orörd flera veckor nu men igår söndag kom jag mig äntligen ut! Cykelmotivation har sviktat lite nu när det är länge till nästa triathlontävling och dessutom hade jag fått för mig att det skulle vara kallt att cykla. Även om garderoben är full med varma träningskläder!

Fick sällskap av Vasas triathlondrottning Aino igår och det gjorde att farten var en helt annan än vad jag kör när jag är ensam. Vi cyklade dryga 70 kilometer igår och jag fick nog jobba hårt för att inte tappa henne. I uppförsbackar hade jag ingen chans att hänga på och gårdagen gav mig en ordentlig motivationsboost. Jag vill också bli starkare på cykeln! Och det var inte alls kallt att cykla ännu!

Var riktigt trött efter cykelrundan och tog lite för länge på mig innan jag gick i duschen. Hann antagligen bli ganska kall och imorse vaknade jag upp med en sjuk hals. Hoppas det går om snabbt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar