tisdag 3 februari 2015

Mätbara mål

Jag vet att det inte passar alla men för mig är det viktigt med mål som är mätbara. Gärna mål som går att mäta i siffror. Jag motiveras mycket av att sätta nya personliga rekord på bland annat marathondistansen och mina mål finns alltid i bakhuvudet när jag kör ett tufft pass och med hjälp av mina mål kan jag pusha mig extra när det känns tufft. 

Simning är ju en ny gren för mig som jag hållit på med sedan i höstas och för att hålla uppe motivationen där också så har jag med jämna mellanrum gjort ett simtest på 1 kilometer för att se om jag går framåt. Jag har hittills gjort två test och idag var det dags för det tredje. Tiden på de tidigare testen har sett ut så här:

29.9.2014: 1km 29 minuter 56 sekunder
21.11.2014 1km 27 minuter 6 sekunder

Jag har ju skrivit tidigare att simningen går bra nu och idag fick jag det svart på vitt för idag simmade jag 1 kilometer på 22 minuter 57 sekunder! Alltså 7 minuter snabbare än på första testet. I vissas ögon är det kanske ännu en gaska långsam tid på 1 kilometer men för mig är det stort. I simningen kommer ingenting gratis för mig och jag har verkligen kämpat med tekniken och det är så kul att se att det lönar sig att vara envis! Mitt mål till sommarens triathlontävling i Joroinen är att simma 1,9km på 45 minuter och det är jag inte många sekunder ifrån nu. Jag var inte alls trött efter dagens test så jag skulle bra ha kunnat fortsätta 0.9km till kändes det som. 

29.9 vs 2.2. Happy!!

Nu vill jag nöta, nöta och nöta ännu mera för att bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar