måndag 9 februari 2015

Förkortat långpass

Jag skrev för någon vecka sedan att det skall mycket till för att jag ska missa ett långpass löpning just nu men igår så prioriterade jag faktiskt flytten före långpass. Jag hade nog tänkt hinna springa före vi började flytta men så bestämde vi oss för att dra igång direkt efter frukost så jag hoppade över långpasset istället. Tänkte att jag hinner springa senare under dagen eftersom vi bara skulle flytta en del av våra saker igår.


Vi ska flytta över gatan bara och vi kan bära ganska mycket rakt över utan flyttbil vilket är skönt. Vid sådana här tillfällen är det dessutom extra bra att bo med en som spenderar många timmar på gymmet! Robbe får ta de tunga sakerna och jag med mina korta armar och ben bär lådor och mindre saker. 


Vi hade så bra flyt i flyttningen att vi sist och slutligen höll på tills klockan var efter 17 och då var vi båda ganska möra efter allt packande, bärande och uppackande. Men vi skulle ännu föra tillbaka bilen som vi lånat av Robbes mamma och pappa och då kom jag på att jag kan springa till Solf och på så sätt få in ett kortare långpass. Sprang en liten omväg och på så sätt fick jag ihop 18 kilometer innan jag var framme och det var så skönt! Skönt att springa efter en lång dag! Roligt också att springa transportlöpning och ha ett klart mål att springa till, jag tycker alltid att tiden går snabbare då. Dessutom hade jag pigga ben även om jag i övrigt var trött i kroppen och huvudet och jag sprang hela passet i stegrande fart.

En lång bit av vägen till Solf saknar vägbelysning och det hade jag glömt men som tur har 2XU tigthsen stora reflexdetaljer på benen! Men nästa gång får jag nog utrusta mig med pannlampa också för jag såg absolut ingenting under de kilometer som saknar vägbelysning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar